مزایای منبع یابی در چین

مزایای منبع یابی در چین

منبع یابی در چین؛ یک فرصت فوق‌العاده برای کسب سود بیشتر

کشور چین در مدت چهار دهه توانست با استفاده از استراتژی‌های اقتصادی مناسب، به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کالا و صاحبان صنایع در جهان تبدیل شود. ظرفیت‌های تولیدی در چین بسیار گسترده هستند. به‌گونه‌ای که تعداد نیروهای کار چین در سال 1980 حدود 100 میلیون نفر بود؛ اما امروزه به 500 میلیون نفر می‌رسد. یک ‌سوم تجهیزات صنعتی پیشرفته جهان نیز در این کشور فعال هستند. در چنین شرایطی خرید کالا از چین می‌تواند برای همه کسب‌وکارها بهترین گزینه باشد. یکی از مزایای منبع یابی در چین این است که برای یک محصول در چین گاهی صدها تولید کننده و تامین کننده وجود دارند. همچنین امکان بازرسی محصول در زمان تولید و دریافت نمونه محصول برای شما وجود دارد.

صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند با خرید محصولات از چین، سود خود را چندین برابر کنند. کالاهای چینی امروزه سطح کیفی بالایی دارند و قطعا می‌توانند نیازهای مشتریان شما را رفع کنند. برای آشنایی با مزایای منبع یابی در چین، ما را در این مطلب همراهی کنید.

مزایای منبع یابی در چین

چین یک تامین‌کننده برتر است

به جرات می‌توان گفت که تامین‌کننده‌ای گسترده‌تر از چین و تولیدکنندگانش وجود ندارد. گستردگی به این معنا است که کالاهای تولیدی در این کشور از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. تمام کالاها و صنایع مختلف را می‌توانید در کشور چین پیدا کنید. فرقی ندارد که به دنبال محصولات نساجی، مصرفی، الکترونیکی، ارتباطی و مواد اولیه هستید، بازار چین می‌تواند کالای مورد نظر شما را با بهترین شرایط به دست شما برساند. شرکت‌های چینی در تمام میادین فعال هستند و این یک مزیت فوق‌العاده برای افرادی است که به دنبال منبع یابی در چین هستند.

کشور چین دارای زیرشاخه‌های صنعتی مختلفی است و از شرکت‌های بسیاری در یک منطقه جغرافیایی ثابت حمایت می‌کند. مثلا در استان چجیانگ چین می‌توانید تعداد بسیار زیادی تولیدکننده کالا را با تنوع بسیار زیادی در نزدیکی یکدیگر پیدا کنید. از سوی دیگر می‌توانید در منطقه جغرافیایی Tongxiang تمام کالاهای مربوط به آشپزخانه و ظروف را پیدا کنید.

در واقع چین علاوه بر این که دارای منابع فوق‌العاده برای تهیه کالا است، مناطقی مشخصی را برای تولید و عرصه کالاهای مرتبط دارد. مثال کوچک‌تر این مناطق را می‌توانید در بازار لاله‌زار تهران مشاهده کنید؛ جایی که تجهیزات مربوط به برق و الکترونیک با تراکم بالایی فروخته می‌شوند. در بازار چین نیز می‌توانید مناطق مختلفی را مشاهده کنید که لوازم آرایشی، لوازم خانگی، کالاهای مصرفی، لوازم خودرو، لوازم تحریر، اسباب‌بازی، مواد اولیه و هر چیز دیگری را به فروش می‌رسانند.

دستمزد اندک نیروهای کار

هزینه خرید کالا و یا ساخت آن در چین، نسبت به سایر نقاط جهان بسیار اندک است. اما چه چیزی باعث می‌شود که هزینه تولید یا خرید کالا در چین تا این حد مناسب باشد؟ آیا کیفیت محصولات چینی نسبتا پایین است؟ محصولات چینی دارای کیفیت بالایی هستند و قیمت نسبتا اندک کالاهای چینی دلیل دیگری دارد. دستمزد نیروهای کار در چین کمتر از سایر نقاط جهان است و در نتیجه تولیدکنندگان با مبالغ کمتری می‌توانند کالاها را تولید و عرضه کنند. البته باید بدانید که دستمزد نیروهای کار در چین، نسبت به کارکرد آن‌ها کاملا منصفانه است.

چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان است و همین مساله باعث می‌شود که نیروهای کار بسیاری در این کشور وجود داشته باشند. در چنین شرایطی ارتباط عرضه و تقاضا را می‌توانید مشاهده کنید. تعداد بسیار نیروهای کار باعث می‌شود که دستمزدها کاهش پیدا کند.

مزایای منبع یابی در چین

از سوی دیگر حمایت دولت چین به تولیدکنندگان این اجازه را می‌دهد که بدون افزایش دستمزد نیروهای کار، سطح کیفی محصولات خود را ارتقا دهند. چرا که دولت چین به‌صورت جداگانه از نیروهای کار حمایت می‌کند. بنابراین برای ساخت کالا در چین لازم نیست که نگران هزینه‌های مربوط به نیروهای کار باشید.

یک مساله بسیار مهم درباره کارگران چینی، مهارت بالای آن‌ها است. در چین مراکز بسیاری وجود دارند که سالانه نیروهای ماهر بسیاری را وارد بازار کار می‌کنند. در چنین شرایطی تولیدکنندگان در چین با پرداخت مبلغی اندک، می‌توانند نیروهای با مهارت بالا استخدام کنند که این مساله برای تولیدکنندگان و خریداران کالا از چین بسیار عالی است.

کیفیت بالای محصولات چینی

در گذشته تاجران فرصت‌طلبی که به دنبال سود بیشتری بودند، اقدام به واردات کالاهای درجه 3 و 4 از کشور چین کردند. همین مساله باعث شد که تصور بدی از کالاهای چینی در ذهن مردم، به‌ویژه شهروندان ایرانی به وجود بیاید. اما بعد از گذشت مدتی و ورود کالاهای باکیفیت و درجه 1 چینی به بازار داخلی، این تصور غلط به‌کل از بین رفت. برندهای معتبری از جمله شیائومی و هوآوی نیز توانستند در این مساله تاثیر بسزایی داشته باشند.

امروزه شرکت‌های چینی با استفاده از بهترین ابزار صنعتی و به‌کارگیری نیروهای کار ماهر، کالاهایی تولید می‌کنند که در سراسر جهان بی‌رقیب هستند. کیفیت بالای محصولات چینی باعث شده است که بسیاری از بزرگ‌ترین خودروسازی‌های جهان نیز ساخت محصولات خود را در چین ادامه دهند. می‌توانید محصولات چینی را حتی در بهترین محصولات کمپانی آلمانی بی ام دابلیو نیز مشاهده کنید.

شرکت اپل نیز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که ساخت محصولات خود را به تولیدکنندگان چینی سپرده است. مدیرعاملان اپل رسما اعلام کردند که تولید محصولاتشان در چین باعث شده است که پیشرفت‌های بزرگی در ساخت بهترین دستگاه‌های ارتباطی هوشمند داشته باشند. امروزه بیشتر دستگاه‌های آیفون و آی‌پد در کشور چین تولید می‌شوند.

حال این که شرکت‌های بزرگی نظیر بی ام دابلیو و اپل به چینی‌ها اعتماد کرده‌اند، می‌تواند گواهی معتبری برای کیفیت بالای محصولات چینی باشد. بنابراین با مشاهده عبارت made in china دیگر لازم نیست که نگران کیفیت محصولات باشید.

مزایای منبع یابی در چین

مقیاس‌پذیری عالی

تولیدکنندگان چینی نیز همانند نیروهایشان، سال‌ها تجربه و دانش در زمینه تولید دارند و به‌خوبی می‌توانند زنجیره تامین جهانی را مدیریت کنند. این دانش و تجربه به تولیدکنندگان چینی امکان می‌دهد که مقدار تولید خود را در صورت نیاز افزایش دهند و ظرفیت‌های بیشتری برای فروش کالا به متقاضیان داشته باشند. پس برای خرید کالا از چین لازم نیست که نگران حجم سفارش خود باشید. می‌توانید سفارشات خود را در بازار چین با تعداد و حجم بالایی ثبت کنید. از سوی دیگر می‌توانید در هر لحظه حجم سفارشات تولیدی خود را افزایش دهید. برای مثال اگر سفارش تولید 100 کفش در هر ساعت را ثبت کرده‌اید، می‌توانید این تعداد را به بیش از 1000 کفش در ساعت افزایش دهید. البته این که چه محصولی را با چه مقدار افزایش تولید در نظر دارید، تاثیر بسیاری در مقیاس‌پذیری دارد. اما باید این را بدانید که بالاترین سطح مقیاس‌پذیری در جایی غیر از چین نیست.

این مقیاس‌پذیری بالا می‌تواند در حالت بلعکس نیز مفید عمل کند. برای مثال ممکن است که بخواهید حجم سفارشات خود از کشور چین را کاهش دهید. در چنین شرایطی نیز تولیدکنندگان چینی می‌توانند حجم سفارش شما را کاهش دهند. البته برای کاهش هزینه‎های حمل‌ونقل، مالیات و گمرک بهتر است که حجم سفارشات خود از چین را تا حد ممکن بالا نگه دارد.

وجود فضای رقابتی؛ از مهم‌ترین مزایای منبع یابی در چین

یکی از مزایای مهم منبع یابی در چین، وجود فضای رقابتی است. در کشور چین می‌توانید تولیدکنندگان بسیاری را مشاهده کنید که دوش‌به‌دوش یکدیگر در حال تولید کالا هستند، اما در عین حال رقابت شدیدی با یکدیگر دارند. تعداد بالای تولیدکنندگان و انگیزه برای یافتن مشتریان جدید، فضای رقابتی شدیدی را در بازار تولیدی چین به وجود آورده است. رقابت در میان تولیدکنندگان یک فرصت عالی برای مصرف‌کنندگان کالاها است. وجود فضای رقابتی باعث می‌شود که تولیدکنندگان چینی تمام تلاش خود را کنند که محصولی بهتر از رقبا بسازند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. این باوری است که در میان تمام تولیدکنندگان رایج است، بنابراین کالاهای نهایی روزبه‌روز با افزایش کیفیت همراه هستند.

یکی دیگر از مزایای این بازار رقابتی، کاهش قیمت است. معمولا مشتریان ترجیح می‌دهند از فروشندگانی خرید کنند که قیمت کمتری را ارائه می‌دهند. این مساله باعث می‌شود که تولیدکنندگان قیمت نهایی محصولات خود را تا حد ممکن کاهش دهند. البته قوانینی برای تعیین نرخ نهایی در چین وجود دارد که باعث می‌شود تولیدکنندگان تنها تا مقدار مشخصی قیمت کالاهای تولیدشده را کاهش دهند و در نتیجه بازار شکل منصفانه خود را حفظ کند.

مزایای منبع یابی در چین

بهره‌مندی از مزایای منبع یابی در چین؛ فرصتی که نباید از دست بدهید

فرقی ندارد که در کدام زمینه اقتصادی فعالیت دارید، منبع یابی و واردات کالا از چین می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد تا مقدار سود خالص خود را تا حدود قابل توجهی افزایش دهید. کالاهای چینی در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و به دلیل قیمت نسبتا اندک خود، می‌توانند سود بسیاری را به همراه داشته باشند. گستردگی تولیدی‌های چینی نیز باعث می‌شود که تمام کالاهای مورد نظر خود را در بازار این کشور پیدا کنید. پس هرگز واردات کالا از چین را از دست ندهید.

بهترین راه برای واردات کالا از چین چیست؟

راه‌های بسیاری برای خرید کالا از چین وجود دارند. می‌توانید این کالاها را مستقیما از چین خریداری کنید و راه‌های مختلفی را برای دریافت آن‌ها انتخاب کنید. در واقع همه‌چیز درباره واردات کالا از چین به خودتان بستگی دارد، اما باید قبل از هر اقدامی با یک فرد متخصص و باتجربه در زمینه واردات کالا از چین مشورت کنید. آقای اسحاق احمدی به‌عنوان یک راهنما و ایجنت خرید از چین به شما کمک می‌کند که بهترین کالاها را با قیمتی اندک از چین تهیه کنید و اوضاع کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید.

مدیر سایت 30 فروردین 1402 0 مقالات آموزشی

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.