نمایشگاه های بین المللی کشور چین

نمایشگاه های بین المللی کشور چین

نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین؛ یکی از عوامل رشد اقتصادی این کشور

در طی سالیان اخیر صنایع نمایشگاهی در چین رشد چشمگیری داشته‎اند و این کشور هر ساله میزبان نمایشگاه‏های مختلف و زیادی است. این نمایشگاه‎ها به حوزه‌های مختلف و صنایع گوناگونی اختصاص دارند و در هر کدام از این رویدادها، هر سال بزرگ‏ترین صنایع چین و حتی دیگر کشورها حضور می‎یابند. نمایشگاه‌های کشور چین یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی این کشور هستند که نقش قابل ملاحظه‌ای در آن ایفا می‎کنند. با برگزاری این رویدادها، گردشگران بسیاری راهی کشور چین می‎شوند تا از صنایع بزرگ این کشور بازدید کنند و یا در آن نمایشگاه‎ها شرکت داشته باشند. در این مطلب از وب‎سایت اسحاق احمدی، به معرفی نمایشگاه های بین المللی کشور چین می‎پردازیم.

نمایشگاه های بین المللی کشور چین

معرفی نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین

هر ساله نمایشگاه‎های متعددی در شهرهای کشور چین برگزار می‎‏شوند که ورود گردشگران و تجار از سراسر جهان را به دنبال دارند. در هنگام برگزاری این رویدادها، افراد برای تجارت و یا واردات و صادرات محصولات مورد نظر خود راهی این کشور می‌شوند. این نمایشگاه‎ها، باعث تزریق سرمایه به اقتصاد این کشور و رشد فزاینده آن می‎شوند. هزاران نفر از بازرگانان و تجار از هر کشور در جهان به امید خرید یا فروش محصولات مورد نیاز و جستجوی فرصت‌های تجاری در نمایشگاه های بین المللی کشور چین شرکت می‌کنند. مشهورترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین عبارتند از:

  • نمایشگاه کانتون
  • نمایشگاه کالاهای مصرفی ییوو
  • نمایشگاه خودرو پکن
  • نمایشگاه بائوما
  • نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شانگهای

نمایشگاه های بین المللی کشور چین

نمایشگاه کانتون

نمایشگاه کانتون یکی از مشهورترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین است که تقریبا هر محصولی را می‎توان در آن پیدا کرد. از محصولات غول‎های تکنولوژی گرفته تا محصولات صنایع کوچک و خرده‎پا. این نمایشگاه هر سال در دو مرحله و در دو فصل بهار و پاییز و در مجتمع نمایشگاهی واردات و صادرات پاژو واقع در شهر گوانگژو برگزار می‏شود.

نمایشگاه کانتون در بهار در ماه آوریل و مه و در فصل پاییز در ماه‏های اکتبر و نوامبر برپا خواهد بود و حدود 24000 غرفه‏دار و 60000 غرفه را در خود جای می‏دهد. معمولا تعداد غرفه‎داران و صنایعی که در این نمایشگاه شرکت می‏کنند در فصل بهار بیشتر از پاییز بوده که بیش از نیمی از این شرکت‎کنندگان از دیگر کشورهای آسیایی هستند.

نمایشگاه کانتون بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری در میان نمایشگاه های بین المللی کشور چین است. در این رویداد سالانه انواع محصولات صنعتی از انواع محصولات الکترونیکی گرفته تا خودروهای مختلف در فاز 1، کالاهای مصرفی و صنایع دستی در فاز 2 و پوشاک، داروها و لوازم تفریحی در فاز به نمایش و فروش گذاشته می‌شوند.

بیشتر خریداران و تجار از کشورهای آسیایی به این نمایشگاه می‎آیند. اما افرادی که از اروپا، ایالات متحده و روسیه راهی این رویداد می‎شوند، هر کدام حدود 10٪ یا بیشتر از خریداران و بازرگانان را تشکیل می‌دهند. همچنین در این رویداد بین‎المللی مترجمانی به زبان‌های متعدد برای مردم 200 کشور جهان حضور دارند.

رویداد کانتون در جزیره پاژو در جنوب شرقی گوانگژو برگزار می‎شود. از این رو می‏توان با تاکسی، اتوبوس مخصوص هتل و مترو به آنجا رفت. اتوبوس‌های بیشتر هتل‌های گوانگژو در طول مدت برگزاری نمایشگاه کانتون افراد را به‌صورت رایگان به این مجموعه می‎برند. مترو نیز انتخاب خوبی برای رسیدن به آنجا است و تقریبا در هر نقطه از گوانگژو می‎توان به آن دسترسی داشت.

نمایشگاه کالاهای مصرفی ییوو؛ یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین

نمایشگاه کالاهای مصرفی ییوو در منطقه یک شهر ییوو که یکی از مناطق بزرگ تجاری چین است برگزار می‎شود. در ییوو که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین است، انواع کالاهای مصرفی در هزاران غرفه به فروش گذاشته می‎شوند. این نمایشگاه هر سال معمولا در تاریخ 21 تا 24 اکتبر در مرکز نمایشگاه‏های بین‎المللی شهر ییوو استان ژجیانگ برگزار می‎شود. البته در بقیه طول سال نیز هزاران فروشنده در چندین منطقه اصلی این مجموعه به فروش کالاهای خود می‌پردازند. هر سال در ماه اکتبر، حدود 200000 خریدار به این نمایشگاه می‎آیند که حدود 24000 نفر از آن‎ها از کشورهای خارجی هستند.

نمایشگاه های بین المللی کشور چین

در کنار نمایشگاه ییوو، معمولا چهار نمایشگاه تجاری موقتی دیگر نیز برگزار می‎شوند که زیرمجموعه آن هستند. اما نمایشگاه ییوو یک نمایشگاه هر ساله است که برای خریدارانی از سراسر جهان که به دنبال خرید محصولات به‌صورت عمده با کمترین قیمت هستند، برگزار می‎شود. قیمت‎ها در این نمایشگاه کمی پایین‎تر از نمایشگاه‎های شهر گوانگژو هستند.

شهر تجارت بین‎المللی که به آن شهر کالای چین یا به سادگی بازار ییوو نیز می‌گویند، بزرگترین قسمت در نمایشگاه بین‎المللی ییوو است. این قسمت با مساحت 4 میلیون متر مربع دارای 70000 غرفه با 100000 فروشنده است که به نمایندگی از کارخانه‌های سراسر چین در این نمایشگاه حضور دارند. در این قسمت کالاهای ده‌ها هزار کارخانه چینی به نمایش گذاشته می‌شوند. هر ساله ده‌ها هزار نفر از آفریقا، جنوب و جنوب شرقی آسیا به دنبال خرید محصولات و کالاهای مصرفی برای فروش آن‎ها در کشورهای خود به این نمایشگاه ‌می‎آیند. ورود برای عموم به این نمایشگاه آزاد است و تنوع بی‌نظیری از انواع کالاها با قیمت‎های مناسب در آن وجود دارد.

نمایشگاه بین ‎المللی خودرو پکن

یکی دیگر از نمایشگاه های بین المللی کشور چین، نمایشگاه خودرو پکن است که تقریبا وسایل نقلیه همه برند‌های بزرگ اتومبیل‌سازی جهان را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه پکن بزرگ‎ترین نمایشگاه خودروی چین و یکی از چهار نمایشگاه برتر در جهان است. حضور در این رویداد برای چینی‌هایی که مایل به مقایسه و خرید محصولات هستند و برای اتباع خارجی که می‏خواهند وسایل نقلیه، قطعات و لوازم جانبی تهیه کنند، اهمیت بسیاری دارد.

در این رویداد سالانه، انواع خودروها و لوازم جانبی آن‎ها در حدود 2000 غرفه فعال عرضه می‎شوند. این نمایشگاه که در جاده 88 یوژیانگ پکن واقع شده است، هر سال بیش از 800000 بازدیدکننده دارد. چین در حال حاضر بزرگترین صنعت خودروی جهان را دارد و انتظار می‌رود که ظرفیت این بازار در مدت ده سال دو برابر شده و از مجموع ایالات متحده، کانادا، اروپا، روسیه و ژاپن بزرگ‌تر شود. اندازه و پتانسیل بازار و قیمت‌های پایین باعث می‌شود نمایشگاه اهمیت فزاینده‎‌ای برای تجار پیدا کند.

نمایشگاه های بین المللی کشور چین

نمایشگاه بائومای چین

نمایشگاه بائوما که یکی دیگر از نمایشگاه های بین المللی کشور چین است، رویدادی برای عرضه انواع ماشین‎آلات صنعت ساخت و ساز، مصالح ساختمانی، وسایل نقلیه ساختمانی و انواع تجهیزات است. در این رویداد که هر دو سال یک‎بار و معمولا در تاریخ 26 تا 29 نوامبر برگزار می‎شود، حدود 2000 الی 3000 غرفه فعال وجود دارند. هنگام برگزاری این نمایشگاه، حدود 200000 نفر از 150 کشور در جهان در آن حضور می‎یابند. نمایشگاه بائومای چین در منطقه پودونگ شهر شانگهای و جاده لانگ ینگ قرار دارد.

این نمایشگاه مختص محصولات صنعت ساخت و ساز چینی در آسیا است که هر نوع تجهیزات ساختمانی در آن عرضه می‏شود. کشور چین دارای بزرگ‌ترین صنعت ساخت و ساز در جهان می‎باشد، بنابراین این نمایشگاه تجاری برای فعالان صنعت ساختمان در سراسر جهان، اهمیت بسیاری دارد.

نمایشگاه بائوما در مجتمع مرکز نمایشگاه بین‎المللی جدید شانگهای (SNIEC) و منطقه تجاری پودونگ (CBD) واقع شده است. در نزدیکی این نمایشگاه، مرکز مالی جهانی شانگهای، برج شانگهای و هتل‌های مجلل منطقه پودونگ قرار دارند. از این رو می‎توان با تاکسی، اتوبوس‎های هتل و مترو به این مجموعه رفت. این نمایشگاه معمولا در ماه نوامبر برگزار می‌شود. بنابراین می‏توانید انتظار آب و هوای خوب، خنک و خشک را داشته باشید که برای شرکت در نمایشگاه و گشت و گذار ایده آل است.

نمایشگاه های بین المللی کشور چین

نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شرق چین (ECF)

یکی دیگر از مشهورترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین، نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شرق چین است. در این نمایشگاه، انواع لباس، منسوجات، کالاهای مصرفی، لوازم دکوری و کالاهای هنری عرضه می‎شوند. این رویداد سالانه که همانند نمایشگاه بائوما در جاده لانگ ینگ منطقه پودونگ شهر شانگهای و در مجتمع بزرگ مرکز نمایشگاه بین المللی جدید (SNIEC)  قرار دارد، معمولا در 12 تا 15 ماه جولای یا مارس هر سال برگزار می‎شود. نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شانگهای بزرگترین نمایشگاه منطقه‎ای است که استان‌ها و شهرهای شرقی چین از این رویداد سالانه حمایت می‌کنند. این رویداد هر ساله باعث حضور خریداران و بازرگانانی از حدود 100 کشور جهان می‌شود.

این نمایشگاه تجاری در پودونگ برگزار می‌شود. بنابراین در فاصله مناسبی از هتل‌های اصلی و دفاتر شرکت‌ها قرار دارد. از این رو، می‏توان با تاکسی، اتوبوس‎های هتل و مترو به این مجموعه رفت. بهترین راه برای رفتن به این نمایشگاه، استفاده از یک تور خصوصی است. در صورت استفاده از یک تور خصوصی، می‎توانید سفر خود را شخصی‌سازی و در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید.

نمایشگاه های بین المللی کشور چین

مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی چین

یکی از مراکز معتبر در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین، مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی چین است. این مرکز China International Exhibition Center Group Corporation نام دارد و با کوته‌نوشت CIEC نیز شناخته می‌شود. این مرکز نمایشگاهی در گوشه شمال شرقی پکن و در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر و 20 کیلومتری از فرودگاه واقع شده است. همچنین بیش از 20 هتل در اطراف آن وجود دارد.

مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی چین دارای فضای نمایشگاهی سرپوشیده به مساحت ۶۰ هزار متر مربع است. این مرکز دارای فضای بیرونی به مساحت 7000 متر مربع، زمین کانتینری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و انبار گمرکی به مساحت 3000 متر مربع می‌باشد. تمامی سالن‌های این نمایشگاه به سیستم‌های برق، آب‌رسانی و زهکشی، مخابرات، گرمایش و تهویه مطبوع دسترسی دارند. این نمایشگاه می‌تواند خدمات مورد نیاز خود از قبیل گمرک، حمل و نقل، غرفه‌سازی و بازرگانی را در همین مرکز به راحتی دریافت کند.

این مرکز نمایشگاهی عضو Union des Foires Internatinales (UFI) و انجمن بین‌المللی مدیریت نمایشگاه (IAEM) است. این مجموعه تاکنون نزدیک به 350 نمایشگاه بین‌المللی از جمله نمایشگاه بین‌المللی ماشین ابزار چین (CIMT) و نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی چین (CITME) سامان‌دهی و برگزار کرده است. نمایشگاه بین المللی پکن و نمایشگاه بین المللی تجارت آسیا و اقیانوسیه نیز در زمره نمایشگاه های عمومی برگزار شده در CIEC هستند. در حال حاضر 50 نمایشگاه در برنامه CIEC به عنوان رویدادهای عادی فهرست شده است که اکثر آنها هر دو سال یکبار برگزار می‌شوند.نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین؛ یکی از عوامل رشد اقتصادی این کشور در طی سالیان اخیر صنایع نمایشگاهی در چین رشد چشمگیری داشته‎اند و این کشور هر ساله میزبان نمایشگاه‏های مختلف و زیادی است. این نمایشگاه‎ها به حوزه‌های مختلف و صنایع گوناگونی اختصاص دارند و در هر کدام از این رویدادها، هر سال بزرگ‏ترین صنایع چین و حتی دیگر کشورها حضور می‎یابند. نمایشگاه‌های کشور چین یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی این کشور هستند که نقش قابل ملاحظه‌ای در آن ایفا می‎کنند. با برگزاری این رویدادها، گردشگران بسیاری راهی کشور چین می‎شوند تا از صنایع بزرگ این کشور بازدید کنند و یا در آن نمایشگاه‎ها شرکت داشته باشند. در این مطلب از وب‎سایت اسحاق احمدی، به معرفی نمایشگاه های بین المللی کشور چین می‎پردازیم. معرفی نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین هر ساله نمایشگاه‎های متعددی در شهرهای کشور چین برگزار می‎‏شوند که ورود گردشگران و تجار از سراسر جهان را به دنبال دارند. در هنگام برگزاری این رویدادها، افراد برای تجارت و یا واردات و صادرات محصولات مورد نظر خود راهی این کشور می‌شوند. این نمایشگاه‎ها، باعث تزریق سرمایه به اقتصاد این کشور و رشد فزاینده آن می‎شوند. هزاران نفر از بازرگانان و تجار از هر کشور در جهان به امید خرید یا فروش محصولات مورد نیاز و جستجوی فرصت‌های تجاری در نمایشگاه های بین المللی کشور چین شرکت می‌کنند. مشهورترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین عبارتند از: • نمایشگاه کانتون • نمایشگاه کالاهای مصرفی ییوو • نمایشگاه خودرو پکن • نمایشگاه بائوما • نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شانگهای نمایشگاه کانتون نمایشگاه کانتون یکی از مشهورترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین است که تقریبا هر محصولی را می‎توان در آن پیدا کرد. از محصولات غول‎های تکنولوژی گرفته تا محصولات صنایع کوچک و خرده‎پا. این نمایشگاه هر سال در دو مرحله و در دو فصل بهار و پاییز و در مجتمع نمایشگاهی واردات و صادرات پاژو واقع در شهر گوانگژو برگزار می‏شود. نمایشگاه کانتون در بهار در ماه آوریل و مه و در فصل پاییز در ماه‏های اکتبر و نوامبر برپا خواهد بود و حدود 24000 غرفه‏دار و 60000 غرفه را در خود جای می‏دهد. معمولا تعداد غرفه‎داران و صنایعی که در این نمایشگاه شرکت می‏کنند در فصل بهار بیشتر از پاییز بوده که بیش از نیمی از این شرکت‎کنندگان از دیگر کشورهای آسیایی هستند. نمایشگاه کانتون بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری در میان نمایشگاه های بین المللی کشور چین است. در این رویداد سالانه انواع محصولات صنعتی از انواع محصولات الکترونیکی گرفته تا خودروهای مختلف در فاز 1، کالاهای مصرفی و صنایع دستی در فاز 2 و پوشاک، داروها و لوازم تفریحی در فاز به نمایش و فروش گذاشته می‌شوند. بیشتر خریداران و تجار از کشورهای آسیایی به این نمایشگاه می‎آیند. اما افرادی که از اروپا، ایالات متحده و روسیه راهی این رویداد می‎شوند، هر کدام حدود 10٪ یا بیشتر از خریداران و بازرگانان را تشکیل می‌دهند. همچنین در این رویداد بین‎المللی مترجمانی به زبان‌های متعدد برای مردم 200 کشور جهان حضور دارند. رویداد کانتون در جزیره پاژو در جنوب شرقی گوانگژو برگزار می‎شود. از این رو می‏توان با تاکسی، اتوبوس مخصوص هتل و مترو به آنجا رفت. اتوبوس‌های بیشتر هتل‌های گوانگژو در طول مدت برگزاری نمایشگاه کانتون افراد را به‌صورت رایگان به این مجموعه می‎برند. مترو نیز انتخاب خوبی برای رسیدن به آنجا است و تقریبا در هر نقطه از گوانگژو می‎توان به آن دسترسی داشت. نمایشگاه کالاهای مصرفی ییوو؛ یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین نمایشگاه کالاهای مصرفی ییوو در منطقه یک شهر ییوو که یکی از مناطق بزرگ تجاری چین است برگزار می‎شود. در ییوو که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین است، انواع کالاهای مصرفی در هزاران غرفه به فروش گذاشته می‎شوند. این نمایشگاه هر سال معمولا در تاریخ 21 تا 24 اکتبر در مرکز نمایشگاه‏های بین‎المللی شهر ییوو استان ژجیانگ برگزار می‎شود. البته در بقیه طول سال نیز هزاران فروشنده در چندین منطقه اصلی این مجموعه به فروش کالاهای خود می‌پردازند. هر سال در ماه اکتبر، حدود 200000 خریدار به این نمایشگاه می‎آیند که حدود 24000 نفر از آن‎ها از کشورهای خارجی هستند. در کنار نمایشگاه ییوو، معمولا چهار نمایشگاه تجاری موقتی دیگر نیز برگزار می‎شوند که زیرمجموعه آن هستند. اما نمایشگاه ییوو یک نمایشگاه هر ساله است که برای خریدارانی از سراسر جهان که به دنبال خرید محصولات به‌صورت عمده با کمترین قیمت هستند، برگزار می‎شود. قیمت‎ها در این نمایشگاه کمی پایین‎تر از نمایشگاه‎های شهر گوانگژو هستند. شهر تجارت بین‎المللی که به آن شهر کالای چین یا به سادگی بازار ییوو نیز می‌گویند، بزرگترین قسمت در نمایشگاه بین‎المللی ییوو است. این قسمت با مساحت 4 میلیون متر مربع دارای 70000 غرفه با 100000 فروشنده است که به نمایندگی از کارخانه‌های سراسر چین در این نمایشگاه حضور دارند. در این قسمت کالاهای ده‌ها هزار کارخانه چینی به نمایش گذاشته می‌شوند. هر ساله ده‌ها هزار نفر از آفریقا، جنوب و جنوب شرقی آسیا به دنبال خرید محصولات و کالاهای مصرفی برای فروش آن‎ها در کشورهای خود به این نمایشگاه ‌می‎آیند. ورود برای عموم به این نمایشگاه آزاد است و تنوع بی‌نظیری از انواع کالاها با قیمت‎های مناسب در آن وجود دارد. نمایشگاه بین‎المللی خودرو پکن یکی دیگر از نمایشگاه های بین المللی کشور چین، نمایشگاه خودرو پکن است که تقریبا وسایل نقلیه همه برند‌های بزرگ اتومبیل‌سازی جهان را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه پکن بزرگ‎ترین نمایشگاه خودروی چین و یکی از چهار نمایشگاه برتر در جهان است. حضور در این رویداد برای چینی‌هایی که مایل به مقایسه و خرید محصولات هستند و برای اتباع خارجی که می‏خواهند وسایل نقلیه، قطعات و لوازم جانبی تهیه کنند، اهمیت بسیاری دارد. در این رویداد سالانه، انواع خودروها و لوازم جانبی آن‎ها در حدود 2000 غرفه فعال عرضه می‎شوند. این نمایشگاه که در جاده 88 یوژیانگ پکن واقع شده است، هر سال بیش از 800000 بازدیدکننده دارد. چین در حال حاضر بزرگترین صنعت خودروی جهان را دارد و انتظار می‌رود که ظرفیت این بازار در مدت ده سال دو برابر شده و از مجموع ایالات متحده، کانادا، اروپا، روسیه و ژاپن بزرگ‌تر شود. اندازه و پتانسیل بازار و قیمت‌های پایین باعث می‌شود نمایشگاه اهمیت فزاینده‎‌ای برای تجار پیدا کند. نمایشگاه بائومای چین نمایشگاه بائوما که یکی دیگر از نمایشگاه های بین المللی کشور چین است، رویدادی برای عرضه انواع ماشین‎آلات صنعت ساخت و ساز، مصالح ساختمانی، وسایل نقلیه ساختمانی و انواع تجهیزات است. در این رویداد که هر دو سال یک‎بار و معمولا در تاریخ 26 تا 29 نوامبر برگزار می‎شود، حدود 2000 الی 3000 غرفه فعال وجود دارند. هنگام برگزاری این نمایشگاه، حدود 200000 نفر از 150 کشور در جهان در آن حضور می‎یابند. نمایشگاه بائومای چین در منطقه پودونگ شهر شانگهای و جاده لانگ ینگ قرار دارد. این نمایشگاه مختص محصولات صنعت ساخت و ساز چینی در آسیا است که هر نوع تجهیزات ساختمانی در آن عرضه می‏شود. کشور چین دارای بزرگ‌ترین صنعت ساخت و ساز در جهان می‎باشد، بنابراین این نمایشگاه تجاری برای فعالان صنعت ساختمان در سراسر جهان، اهمیت بسیاری دارد. نمایشگاه بائوما در مجتمع مرکز نمایشگاه بین‎المللی جدید شانگهای (SNIEC) و منطقه تجاری پودونگ (CBD) واقع شده است. در نزدیکی این نمایشگاه، مرکز مالی جهانی شانگهای، برج شانگهای و هتل‌های مجلل منطقه پودونگ قرار دارند. از این رو می‎توان با تاکسی، اتوبوس‎های هتل و مترو به این مجموعه رفت. این نمایشگاه معمولا در ماه نوامبر برگزار می‌شود. بنابراین می‏توانید انتظار آب و هوای خوب، خنک و خشک را داشته باشید که برای شرکت در نمایشگاه و گشت و گذار ایده آل است. نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شرق چین (ECF) یکی دیگر از مشهورترین نمایشگاه های بین المللی کشور چین، نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شرق چین است. در این نمایشگاه، انواع لباس، منسوجات، کالاهای مصرفی، لوازم دکوری و کالاهای هنری عرضه می‎شوند. این رویداد سالانه که همانند نمایشگاه بائوما در جاده لانگ ینگ منطقه پودونگ شهر شانگهای و در مجتمع بزرگ مرکز نمایشگاه بین المللی جدید (SNIEC) قرار دارد، معمولا در 12 تا 15 ماه جولای یا مارس هر سال برگزار می‎شود. نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شانگهای بزرگترین نمایشگاه منطقه‎ای است که استان‌ها و شهرهای شرقی چین از این رویداد سالانه حمایت می‌کنند. این رویداد هر ساله باعث حضور خریداران و بازرگانانی از حدود 100 کشور جهان می‌شود. این نمایشگاه تجاری در پودونگ برگزار می‌شود. بنابراین در فاصله مناسبی از هتل‌های اصلی و دفاتر شرکت‌ها قرار دارد. از این رو، می‏توان با تاکسی، اتوبوس‎های هتل و مترو به این مجموعه رفت. بهترین راه برای رفتن به این نمایشگاه، استفاده از یک تور خصوصی است. در صورت استفاده از یک تور خصوصی، می‎توانید سفر خود را شخصی‌سازی و در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید. مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی چین یکی از مراکز معتبر در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین، مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی چین است. این مرکز China International Exhibition Center Group Corporation نام دارد و با کوته‌نوشت CIEC نیز شناخته می‌شود. این مرکز نمایشگاهی در گوشه شمال شرقی پکن و در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر و 20 کیلومتری از فرودگاه واقع شده است. همچنین بیش از 20 هتل در اطراف آن وجود دارد. مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی چین دارای فضای نمایشگاهی سرپوشیده به مساحت ۶۰ هزار متر مربع است. این مرکز دارای فضای بیرونی به مساحت 7000 متر مربع، زمین کانتینری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و انبار گمرکی به مساحت 3000 متر مربع می‌باشد. تمامی سالن‌های این نمایشگاه به سیستم‌های برق، آب‌رسانی و زهکشی، مخابرات، گرمایش و تهویه مطبوع دسترسی دارند. این نمایشگاه می‌تواند خدمات مورد نیاز خود از قبیل گمرک، حمل و نقل، غرفه‌سازی و بازرگانی را در همین مرکز به راحتی دریافت کند. این مرکز نمایشگاهی عضو Union des Foires Internatinales (UFI) و انجمن بین‌المللی مدیریت نمایشگاه (IAEM) است. این مجموعه تاکنون نزدیک به 350 نمایشگاه بین‌المللی از جمله نمایشگاه بین‌المللی ماشین ابزار چین (CIMT) و نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی چین (CITME) سامان‌دهی و برگزار کرده است. نمایشگاه بین المللی پکن و نمایشگاه بین المللی تجارت آسیا و اقیانوسیه نیز در زمره نمایشگاه های عمومی برگزار شده در CIEC هستند. در حال حاضر 50 نمایشگاه در برنامه CIEC به عنوان رویدادهای عادی فهرست شده است که اکثر آنها هر دو سال یکبار برگزار می‌شوند. مرکز نمایشگاه بین المللی جدید شانگهای مرکز نمایشگاه بین المللی جدید شانگهای (Shanghai New International Expo Centre) یا SNIEC حاصل یک سرمایه‌گذاری مشترک میان چین و آلمان است. شانگهای به عنوان قطب تجاری و دروازه چین، این کشور را به آسیا و جهان متصل می‌کند. بیشتر مراکز تولید و توزیع چین در نزدیکی شهر قرار دارند. این مرکز میزبان نمایشگاه های متعددی از جمله نمایشگاه خودروی شانگهای است. ساخت این مرکز در سال 1999 آغاز و افتتاحیه آن در سال 2001 انجام شد. مرکز نمایشگاه بین المللی جدید شانگهای از سال 2012 دارای ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مربع فضای داخلی و ۱۰۰ هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی بوده است. امکانات این مرکز شامل 17 سالن نمایشگاهی، اتاق کنفرانس و یک مرکز تجاری است. هتل و ایستگاه مترو نیز در یکی از راهروهای ورودی این مجموعه قرار دارد. این مجموعه همچنین میزبان جام استادان تنیس در سال 2002 بود و یکی از سالن‌های آن به طور موقت به زمین تنیس تبدیل شد. بنابر آمار، کل سرمایه‌گذاری تا سال 2011 برابر با ۵۹۱ میلیون دلار بود. مرکز نمایشگاه های بین المللی شانگهای با برگزاری بیش از 100 نمایشگاه در سال و گردش مالی بالا، یکی از موفق‌ترین برگزارکننده های نمایشگاه ها در جهان به شمار می‌رود. همچنین هر سال نزدیک به 7 میلیون نفر از این مرکز بازدید می‌کنند. مرکز همایش ملی چین؛ عضو معتبر لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین یکی دیگر از مجموعه‌های موجود در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین، مرکز همایش ملی چین در قلب منطقه‌ای موسوم به المپیک سبز پکن است. این مجموعه با نام‌های China National Convention Center یا CNCC نیز شناخته می‌شود این مرکز از گراند هتل، هتل اینترکانتیننتال و دو ساختمان اداری تشکیل شده است. این مرکز 398 متر طول، 148 متر عرض، 42 متر ارتفاع دارد و دارای هشت طبقه و دو طبقه دیگر در زیرزمین همراه با یک مرکز خرید در داخل آن است. در طول بازی‌های المپیک 2008 پکن، سالن عمومی آن واقع در طبقه چهارم، مکانی برای شمشیربازی مقدماتی و فینال، پنج‌گانه مدرن (شمشیربازی و تیراندازی) بود. پس از بازی‌های المپیک، CNCC برخی بازسازی‌ها را انجام داد و در نوامبر 2009 به طور رسمی افتتاح شد. هم اکنون CNCC با ارائه خدمات در سطح جهانی و امکانات بی نظیر آماده برگزاری کنگره ها، نشست های بین المللی، نمایشگاه ها و سایر رویدادهای مختلف می‌باشد. مرکز همایش ملی چین با قرار گرفتن در مرکز دایره تجاری المپیک بین جاده‌های حلقه چهارم و پنجم پکن، از موقعیت جغرافیایی عالی برخوردار است. چرا که تنها 30 دقیقه با ماشین تا فرودگاه فاصله دارد و ایستگاه مترو نیز به زیرزمین آن متصل است. بدین ترتیب افراد می‌توانند به سرعت به مرکز شهر، فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن پکن، منطقه تجاری مرکزی، سیلیکون‌ولی چین موسوم به Zhongguancun و بسیاری دیگر از مقاصد گردشگری بروند. مکان‌هایی مانند میدان تیان آنمن، شهر ممنوعه یا کاخ تابستانی، از جاذبه‌های اطراف این برگزارکننده نمایشگاهی در کشور چین هستند. مرکز نمایشگاه و همایش بین المللی گوانگژو مرکز نمایشگاه و همایش بین المللی گوانگژو (Guangzhou International Convention and Exhibition Center) یا GICEC در استان گوانگدونگ واقع شده است. این مرکز در مساحتی به وسعت یک میلیون و ۱۳۱ هزار متر مربع قرار دارد. این مجموعه تا ژانویه 2009 بزرگترین مرکز نمایشگاهی آسیا به شمار می‌رفت. مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی گوانگژو با توجه به استانداردهای ملی چین در زمینه طراحی ساختمان هوشمند، یک مجموعه مجهز به فناوری پیشرفته، هوشمند، زیست‌محیطی و به‌طور خلاصه، ترکیب کاملی از معماری مدرن در نظر گرفته می‌شود. این مرکز که با نام مجتمع نمایشگاهی کانتون نیز شناخته می‌شود، مهم‌ترین نمایشگاه تجاری چین به شمار می‌رود و همواره میزبان شمار زیادی از رویدادهای تجاری بزرگ بین المللی و داخلی است. مرکز نمایشگاه و همایش بین المللی گوانگژو در یک موقعیت استراتژیک و منطقه اصلی گوانگژو واقع شده است. این محل دروازه اصلی حمل و نقل در منطقه دلتای رودخانه مروارید است و با ماشین از ایستگاه راه آهن گوانگژو جنوبی 30 دقیقه فاصله دارد. گفتنی است گوانگژو پایگاه تولید لوازم خانگی چین است. نزدیک به 900 کسب و کار لوازم خانگی و خدماتی در این حوزه گرد هم آمده‌اند که ارزش تولید سالانه آنها به حدود 15 میلیارد دلار بالغ می‌شود و بیش از نیمی از کل ارزش تولید صنعت در Shunde را تشکیل می‌دهند. مرکز نمایشگاه پکن؛ قدیمی‌ترین گزینه در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین یکی دیگر از گزینه‌های موجود در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین، مرکز نمایشگاه پکن (Beijing Exhibition Centre) یا BEC است. این مرکز کار خود را در سال 1954 آغاز کرد. این مجتمع بازوی اصلی شرکت Capital Tourism Group به شمار می‌رود و در حال حاضر معاونت ریاست انجمن سالن‌های نمایشگاهی چین را بر عهده دارد. مرکز نمایشگاه پکن، اولین دارنده گواهینامه ISO-9001 در بخش نمایشگاه شناخته می‌شود. این مجموعه با برخورداری از موقعیت مناسب جغرافیایی، میزبان نمایشگاه های فرامرزی از جمله رویدادهای تجاری و فنی است. مرکز نمایشگاه پکن در قلب مرکز تجاری پکن واقع شده است. از سمت شمال نیز با پارک علمی Zhongguancun و فایننشال استریت، و از سمت جنوب نیز با بسیاری از مراکز دولتی همسایه است. در فاصله بسیار کوتاهی از این مجموعه، مرکز باغ وحش پکن و ایستگاه مترو و همچنین ایستگاه راه آهن پکن قرار دارد. این مکان در موقعیت مناسبی قرار دارد؛ زیرا از هر مکان به‌سادگی قابل دسترسی است و با بسیاری از هتل‌های لوکس، بانک‌ها، دفاتر پستی و مراکز خرید فاصله اندکی دارد. شنژن؛ عضو همیشگی لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین مرکز همایش و نمایشگاه شنژن (Shenzhen Convention and Exhibition Center) یا به اختصار SZCEC یک مجتمع عمومی بزرگ در منطقه تجاری مرکزی Futian است. این مجموعه با داشتن مساحتی بالغ بر ۲۸۰ هزار متر مربع، بزرگترین ساختمان تک‌سازه در شنژن به شمار می‌رود. طول آن 540 متر و عرض آن 282 متر و ارتفاع آن 60 متر است. کار ساخت این مرکز در سال 2004 با هزینه 3.2 میلیارد یوان به پایان رسید. مرکز همایش و نمایشگاه شنژن از زمان افتتاح تاکنون، میزبان نزدیک به 300 نمایشگاه و بیش از 1350 کنفرانس بوده و توانسته است در میان چهار برگزارکننده بزرگ در چین قرار بگیرد. این مجتمع همواره مکان محبوبی برای نمایشگاه های بین المللی بوده است. نمایشگاه فناوری «سلام چین 2018 (CHTF)» در نوامبر 2018 در همین مرکز برگزار شد. شنژن یک مرکز جهانی در زمینه فناوری، تحقیقات، تولید، تجارت و اقتصاد، امور مالی، گردشگری و حمل و نقل است و بندر شنژن چهارمین بندر شلوغ کانتینری جهان به شمار می‌رود. این منطقه دارای یک بندر بین المللی در آبهای عمیق، یک فرودگاه بین المللی، بزرگترین نقطه کنترل مرز زمینی در آسیا، و همچنین بزرگراه‌ها و راه آهن‌های باری و مسافری با اهمیت ملی است. شنژن بزرگترین شهر بندری در جهان است. مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی جدید شهر قرن مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی جدید شهر قرن (Chengdu Century City New International Convention and Exhibition Center) یکی دیگر از برگزارکننده های موجود در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین است. این مرکز که با نام یا CCNICEC نیز شناخته می‌شود، شامل سالن همایش‌های بین المللی، سالن نمایشگاه و امکانات پشتیبانی از جمله گشت‌وگذار، خرید و مجموعه هتل است. این مرکز در سال 2006 به بهره برداری رسید. گفتنی است سالن این نمایشگاه ۱۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد. مرکز همایش‌های بین المللی دارای 28 اتاق برگزاری جلسات چندمنظوره به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع است. این مرکز در حال حاضر یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین مراکز نمایشگاهی و همایش در چین است. مجتمع هتل‌های اینترکانتیننتال، تقریبا 1500 اتاق را در خود جای داده است که می‌تواند برای برآورده کردن الزامات نمایشگاه یا همایش‌های داخلی و بین المللی کافی باشد. استراحتگاه Leisure Paradise نیز در کنار دریاچه قرار دارد و از امکانات پذیرایی و سرگرمی برخوردار است. نانجینگ؛ یکی از بزرگترین برگزارکننده های نمایشگاه های بین المللی مرکز نمایشگاه بین المللی نانجینگ (Nanjing International Expo Center) یک مرکز نمایشگاهی و همچنین نقطه عطفی در نانجینگ (استان جیانگ سو) است. این نمایشگاه که با عنوان NJIEC نیز شناخته می‌شود، ۱۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد. امکانات این مرکز شامل شش غرفه نمایشگاهی، 38 اتاق کنفرانس و یک غرفه چندمنظوره است. نمایشگاه بین المللی نانجینگ می‌تواند میزبان نمایشگاه‌هایی با بیش از 4500 غرفه نمایشگاهی استاندارد بین‌المللی باشد. دو غرفه نمایشگاهی دیگر، یک هتل تجاری و یک هتل مرکز کنفرانس نیز برای آن درنظر گرفته شده‌اند. مرکز نمایشگاه بین‌المللی نانجینگ میزبان تعداد زیادی نمایشگاه از جمله ششمین کنوانسیون جهانی کارآفرینان چینی، ششمین نمایشگاه بین‌المللی خرده‌فروشان و نمایشگاه منبع‌یابی چین در دسامبر سال 2011 بوده است. مرکز نمایشگاه بین المللی نانجینگ در نشست سالانه صنعت نمایشگاه چین که در گوانگژو برگزار شده بود، برنده 10 برند برتر سال در بین مراکز همایش و نمایشگاه های چین شد. مرکز نمایشگاه بین المللی هانگژو مرکز نمایشگاه بین المللی هانگژو (Hangzhou International Expo Center) واقع در شهر قرن کیان جیانگ، از موقعیت جغرافیایی مطلوبی برخوردار است و امکانات حمل و نقل مناسبی نیز برای آن وجود دارد. این مرکز که به HIEC نیز معروف است، با سبک مدرن و ساده تزئین شده و ویژگی‌های فرهنگی جنوب کشور چین را به نمایش می‌گذارد. مرکز نمایشگاه بین المللی هانگژو با وسعت 19.7 هکتار در کرانه جنوبی رودخانه کیانتانگ، میزبان طیف گسترده‌ای از مشاغل، از جمله جلسات، نمایشگاه‌ها، پذیرایی، گردشگری، هتل‌داری، تجارت و فضای اداری است. این مرکز در سال 2016 افتتاح شد و به عنوان محل اصلی اجلاس G20 هانگژو که در سپتامبر 2016 شروع به کار کرد. مرکز نمایشگاه بین المللی هانگژو با برخورداری از امکانات پیشرفته و خدمات مطلوب، همواره تصویری حرفه‌ای از خود به نمایش گذاشته است. شرکت نمایشگاه های بین المللی چونگ‌کینگ شرکت نمایشگاه های بین المللی چونگ‌کینگ (Chongqing International Expo Center) یکی دیگر از گزینه‌های لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین است. این شرکت با نام دیگر CQIEC و با سرمایه ثبت‌شده 2 میلیارد یوان، بزرگترین محل برگزاری نمایشگاه و همایش در غرب چین می‌باشد. مرکز نمایشگاه بین المللی چونگ کینگ که در شهر نمایشگاه و کنوانسیون یولای، مرکز منطقه جدید لیانگ‌جیانگ چونگ کینگ واقع شده است، یک نمایشگاه مدرن و هوشمند می‌باشد. در این مجتمع خدمات مختلفی از جمله نمایشگاه، همایش و پذیرایی ارائه می‌شود. این مرکز نمایشگاه با مساحت کل ۶۰۰ هزار متر مربع، یکی از 10 مکان برتر در سراسر جهان و دومین مکان بزرگ داخلی و بزرگترین مکان در غرب چین به شمار می‌رود. مرکز نمایشگاه های بین المللی چونگ‌کینگ، مکان‌های هوشمند را به شکلی نوآورانه بازتعریف کرده است. گفته می‌شود این مرکز به «محل برگزاری نمایشگاه توانمندسازی علم و فناوری» و همینطور ایجاد مکانی سبز و هوشمند در چین تبدیل خواهد شد. حضور در نمایشگاه های بین المللی چین با خدمات مشاوره اسحاق احمدی حضور در نمایشگاه های بین المللی کشور چین فرصت بزرگی برای تجار و بازرگانانی است که به دنبال رشد سرمایه خود هستند. از این رو، شناخت این نمایشگاه‎ها و بازارهای محلی چین و همچنین راه‎های واردات، خرید و ترخیص کالا از این کشور امری ضروری است. اگر برای خرید کالا و منبع‌یابی در نمایشگاه های بین المللی چین به خدمات مشاوره نیاز دارید، من، اسحاق احمدی، با سال‌ها تجربه در منبع‌یابی برای واردات کالا از چین این خدمات را به شما ارائه می‌دهم. من با بیش از 10 سال سابقه موفق تجاری و بیش از 200 پروژه خرید کالا از چین، شما را در امر شناخت بازارهای محلی چین و روش ایجاد برند مخصوص به خود در بازارهای چین یاری می‎دهم.

مرکز نمایشگاه بین المللی جدید شانگهای

مرکز نمایشگاه بین المللی جدید شانگهای (Shanghai New International Expo Centre) یا SNIEC حاصل یک سرمایه‌گذاری مشترک میان چین و آلمان است. شانگهای به عنوان قطب تجاری و دروازه چین، این کشور را به آسیا و جهان متصل می‌کند. بیشتر مراکز تولید و توزیع چین در نزدیکی شهر قرار دارند.

این مرکز میزبان نمایشگاه های متعددی از جمله نمایشگاه خودروی شانگهای است. ساخت این مرکز در سال 1999 آغاز و افتتاحیه آن در سال 2001 انجام شد. مرکز نمایشگاه بین المللی جدید شانگهای از سال 2012 دارای ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مربع فضای داخلی و ۱۰۰ هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی بوده است. امکانات این مرکز شامل 17 سالن نمایشگاهی، اتاق کنفرانس و یک مرکز تجاری است. هتل و ایستگاه مترو نیز در یکی از راهروهای ورودی این مجموعه قرار دارد.

این مجموعه همچنین میزبان جام استادان تنیس در سال 2002 بود و یکی از سالن‌های آن به طور موقت به زمین تنیس تبدیل شد. بنابر آمار، کل سرمایه‌گذاری تا سال 2011 برابر با ۵۹۱ میلیون دلار بود. مرکز نمایشگاه های بین المللی شانگهای با برگزاری بیش از 100 نمایشگاه در سال و گردش مالی بالا، یکی از موفق‌ترین برگزارکننده های نمایشگاه ها در جهان به شمار می‌رود. همچنین هر سال نزدیک به 7 میلیون نفر از این مرکز بازدید می‌کنند.

نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین

مرکز همایش ملی چین؛ عضو معتبر لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین

یکی دیگر از مجموعه‌های موجود در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین، مرکز همایش ملی چین در قلب منطقه‌ای موسوم به المپیک سبز پکن است. این مجموعه با نام‌های China National Convention Center  یا CNCC نیز شناخته می‌شود این مرکز از گراند هتل، هتل اینترکانتیننتال و دو ساختمان اداری تشکیل شده است. این مرکز 398 متر طول، 148 متر عرض، 42 متر ارتفاع دارد و دارای هشت طبقه و دو طبقه دیگر در زیرزمین همراه با یک مرکز خرید در داخل آن است.

در طول بازی‌های المپیک 2008 پکن، سالن عمومی آن واقع در طبقه چهارم، مکانی برای شمشیربازی مقدماتی و فینال، پنج‌گانه مدرن (شمشیربازی و تیراندازی) بود. پس از بازی‌های المپیک، CNCC برخی بازسازی‌ها را انجام داد و در نوامبر 2009 به طور رسمی افتتاح شد. هم اکنون CNCC با ارائه خدمات در سطح جهانی و امکانات بی نظیر آماده برگزاری کنگره ها، نشست های بین المللی، نمایشگاه ها و سایر رویدادهای مختلف می‌باشد.

مرکز همایش ملی چین با قرار گرفتن در مرکز دایره تجاری المپیک بین جاده‌های حلقه چهارم و پنجم پکن، از موقعیت جغرافیایی عالی برخوردار است. چرا که تنها 30 دقیقه با ماشین تا فرودگاه فاصله دارد و ایستگاه مترو نیز به زیرزمین آن متصل است. بدین ترتیب افراد می‌توانند به سرعت به مرکز شهر، فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن پکن، منطقه تجاری مرکزی، سیلیکون‌ولی چین موسوم به Zhongguancun و بسیاری دیگر از مقاصد گردشگری بروند. مکان‌هایی مانند میدان تیان آنمن، شهر ممنوعه یا کاخ تابستانی، از جاذبه‌های اطراف این برگزارکننده نمایشگاهی در کشور چین هستند.

نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین

مرکز نمایشگاه و همایش بین المللی گوانگژو

مرکز نمایشگاه و همایش بین المللی گوانگژو (Guangzhou International Convention and Exhibition Center) یا GICEC در استان گوانگدونگ واقع شده است. این مرکز در مساحتی به وسعت یک میلیون و ۱۳۱ هزار متر مربع قرار دارد. این مجموعه تا ژانویه 2009 بزرگترین مرکز نمایشگاهی آسیا به شمار می‌رفت. مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی گوانگژو با توجه به استانداردهای ملی چین در زمینه طراحی ساختمان هوشمند، یک مجموعه مجهز به فناوری پیشرفته، هوشمند، زیست‌محیطی و به‌طور خلاصه، ترکیب کاملی از معماری مدرن در نظر گرفته می‌شود. این مرکز که با نام مجتمع نمایشگاهی کانتون نیز شناخته می‌شود، مهم‌ترین نمایشگاه تجاری چین به شمار می‌رود و همواره میزبان شمار زیادی از رویدادهای تجاری بزرگ بین المللی و داخلی است.

مرکز نمایشگاه و همایش بین المللی گوانگژو در یک موقعیت استراتژیک و منطقه اصلی گوانگژو واقع شده است. این محل دروازه اصلی حمل و نقل در منطقه دلتای رودخانه مروارید است و با ماشین از ایستگاه راه آهن گوانگژو جنوبی 30 دقیقه فاصله دارد.

گفتنی است گوانگژو پایگاه تولید لوازم خانگی چین است. نزدیک به 900 کسب و کار لوازم خانگی و خدماتی در این حوزه گرد هم آمده‌اند که ارزش تولید سالانه آنها به حدود 15 میلیارد دلار بالغ می‌شود و بیش از نیمی از کل ارزش تولید صنعت در Shunde را تشکیل می‌دهند.

مرکز نمایشگاه پکن؛ قدیمی‌ترین گزینه در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین

یکی دیگر از گزینه‌های موجود در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین، مرکز نمایشگاه پکن (Beijing Exhibition Centre) یا BEC است. این مرکز کار خود را در سال 1954 آغاز کرد. این مجتمع بازوی اصلی شرکت Capital Tourism Group به شمار می‌رود و در حال حاضر معاونت ریاست انجمن سالن‌های نمایشگاهی چین را بر عهده دارد. مرکز نمایشگاه پکن، اولین دارنده گواهینامه ISO-9001 در بخش نمایشگاه شناخته می‌شود. این مجموعه با برخورداری از موقعیت مناسب جغرافیایی، میزبان نمایشگاه های فرامرزی از جمله رویدادهای تجاری و فنی است.

مرکز نمایشگاه پکن در قلب مرکز تجاری پکن واقع شده است. از سمت شمال نیز با پارک علمی Zhongguancun و فایننشال استریت، و از سمت جنوب نیز با بسیاری از مراکز دولتی همسایه است. در فاصله بسیار کوتاهی از این مجموعه، مرکز باغ وحش پکن و ایستگاه مترو و همچنین ایستگاه راه آهن پکن قرار دارد. این مکان در موقعیت مناسبی قرار دارد؛ زیرا از هر مکان به‌سادگی قابل دسترسی است و با بسیاری از هتل‌های لوکس، بانک‌ها، دفاتر پستی و مراکز خرید فاصله اندکی دارد.

نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین

شنژن؛ عضو همیشگی لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین

مرکز همایش و نمایشگاه شنژن (Shenzhen Convention and Exhibition Center) یا به اختصار SZCEC یک مجتمع عمومی بزرگ در منطقه تجاری مرکزی Futian است. این مجموعه با داشتن مساحتی بالغ بر ۲۸۰ هزار متر مربع، بزرگترین ساختمان تک‌سازه در شنژن به شمار می‌رود. طول آن 540 متر و عرض آن 282 متر و ارتفاع آن 60 متر است.

کار ساخت این مرکز در سال 2004 با هزینه 3.2 میلیارد یوان به پایان رسید. مرکز همایش و نمایشگاه شنژن از زمان افتتاح تاکنون، میزبان نزدیک به 300 نمایشگاه و بیش از 1350 کنفرانس بوده و توانسته است در میان چهار برگزارکننده بزرگ در چین قرار بگیرد. این مجتمع همواره مکان محبوبی برای نمایشگاه های بین المللی بوده است. نمایشگاه فناوری «سلام چین 2018 (CHTF)» در نوامبر 2018 در همین مرکز برگزار شد.

شنژن یک مرکز جهانی در زمینه فناوری، تحقیقات، تولید، تجارت و اقتصاد، امور مالی، گردشگری و حمل و نقل است و بندر شنژن چهارمین بندر شلوغ کانتینری جهان به شمار می‌رود. این منطقه دارای یک بندر بین المللی در آبهای عمیق، یک فرودگاه بین المللی، بزرگترین نقطه کنترل مرز زمینی در آسیا، و همچنین بزرگراه‌ها و راه آهن‌های باری و مسافری با اهمیت ملی است. شنژن بزرگترین شهر بندری در جهان است.

مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی جدید شهر قرن

مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی جدید شهر قرن (Chengdu Century City New International Convention and Exhibition Center) یکی دیگر از برگزارکننده های موجود در لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین است. این مرکز که با نام یا CCNICEC نیز شناخته می‌شود، شامل سالن همایش‌های بین المللی، سالن نمایشگاه و امکانات پشتیبانی از جمله گشت‌وگذار، خرید و مجموعه هتل است. این مرکز در سال 2006 به بهره برداری رسید. گفتنی است سالن این نمایشگاه ۱۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد.

مرکز همایش‌های بین المللی دارای 28 اتاق برگزاری جلسات چندمنظوره به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع است. این مرکز در حال حاضر یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین مراکز نمایشگاهی و همایش در چین است. مجتمع هتل‌های اینترکانتیننتال، تقریبا 1500 اتاق را در خود جای داده است که می‌تواند برای برآورده کردن الزامات نمایشگاه یا همایش‌های داخلی و بین المللی کافی باشد. استراحتگاه Leisure Paradise نیز در کنار دریاچه قرار دارد و از امکانات پذیرایی و سرگرمی برخوردار است.

نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین

نانجینگ؛ یکی از بزرگترین برگزارکننده های نمایشگاه های بین المللی

مرکز نمایشگاه بین المللی نانجینگ (Nanjing International Expo Center) یک مرکز نمایشگاهی و همچنین نقطه عطفی در نانجینگ (استان جیانگ سو) است. این نمایشگاه که با عنوان NJIEC نیز شناخته می‌شود، ۱۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد. امکانات این مرکز شامل شش غرفه نمایشگاهی، 38 اتاق کنفرانس و یک غرفه چندمنظوره است. نمایشگاه بین المللی نانجینگ می‌تواند میزبان نمایشگاه‌هایی با بیش از 4500 غرفه نمایشگاهی استاندارد بین‌المللی باشد. دو غرفه نمایشگاهی دیگر، یک هتل تجاری و یک هتل مرکز کنفرانس نیز برای آن درنظر گرفته شده‌اند.

مرکز نمایشگاه بین‌المللی نانجینگ میزبان تعداد زیادی نمایشگاه از جمله ششمین کنوانسیون جهانی کارآفرینان چینی، ششمین نمایشگاه بین‌المللی خرده‌فروشان و نمایشگاه منبع‌یابی چین در دسامبر سال 2011 بوده است. مرکز نمایشگاه بین المللی نانجینگ در نشست سالانه صنعت نمایشگاه چین که در گوانگژو برگزار شده بود، برنده 10 برند برتر سال در بین مراکز همایش و نمایشگاه های چین شد.

مرکز نمایشگاه بین المللی هانگژو

مرکز نمایشگاه بین المللی هانگژو (Hangzhou International Expo Center) واقع در شهر قرن کیان جیانگ، از موقعیت جغرافیایی مطلوبی برخوردار است و امکانات حمل و نقل مناسبی نیز برای آن وجود دارد. این مرکز که به HIEC نیز معروف است، با سبک مدرن و ساده تزئین شده و ویژگی‌های فرهنگی جنوب کشور چین را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین

مرکز نمایشگاه بین المللی هانگژو با وسعت 19.7 هکتار در کرانه جنوبی رودخانه کیانتانگ، میزبان طیف گسترده‌ای از مشاغل، از جمله جلسات، نمایشگاه‌ها، پذیرایی، گردشگری، هتل‌داری، تجارت و فضای اداری است. این مرکز در سال 2016 افتتاح شد و به عنوان محل اصلی اجلاس G20 هانگژو که در سپتامبر 2016 شروع به کار کرد. مرکز نمایشگاه بین المللی هانگژو با برخورداری از امکانات پیشرفته و خدمات مطلوب، همواره تصویری حرفه‌ای از خود به نمایش گذاشته است.

شرکت نمایشگاه های بین المللی چونگ‌کینگ

شرکت نمایشگاه های بین المللی چونگ‌کینگ (Chongqing International Expo Center) یکی دیگر از گزینه‌های لیست نمایشگاه های بین المللی کشور چین است. این شرکت با نام دیگر CQIEC و با سرمایه ثبت‌شده 2 میلیارد یوان، بزرگترین محل برگزاری نمایشگاه و همایش در غرب چین می‌باشد.

مرکز نمایشگاه بین المللی چونگ کینگ که در شهر نمایشگاه و کنوانسیون یولای، مرکز منطقه جدید لیانگ‌جیانگ چونگ کینگ واقع شده است، یک نمایشگاه مدرن و هوشمند می‌باشد. در این مجتمع خدمات مختلفی از جمله نمایشگاه، همایش و پذیرایی ارائه می‌شود. این مرکز نمایشگاه با مساحت کل ۶۰۰ هزار متر مربع، یکی از 10 مکان برتر در سراسر جهان و دومین مکان بزرگ داخلی و بزرگترین مکان در غرب چین به شمار می‌رود.

مرکز نمایشگاه های بین المللی چونگ‌کینگ، مکان‌های هوشمند را به شکلی نوآورانه بازتعریف کرده است. گفته می‌شود این مرکز به «محل برگزاری نمایشگاه توانمندسازی علم و فناوری» و همینطور ایجاد مکانی سبز و هوشمند در چین تبدیل خواهد شد.

نمایشگاه‌های بین المللی کشور چین

حضور در نمایشگاه های بین المللی چین با خدمات مشاوره اسحاق احمدی

حضور در نمایشگاه های بین المللی کشور چین فرصت بزرگی برای تجار و بازرگانانی است که به دنبال رشد سرمایه خود هستند. از این رو، شناخت این نمایشگاه‎ها و بازارهای محلی چین و همچنین راه‎های واردات، خرید و ترخیص کالا از این کشور امری ضروری است.

اگر برای خرید کالا و منبع‌یابی در نمایشگاه های بین المللی چین به خدمات مشاوره نیاز دارید، من، اسحاق احمدی، با سال‌ها تجربه در منبع‌یابی برای واردات کالا از چین این خدمات را به شما ارائه می‌دهم. من با بیش از 10 سال سابقه موفق تجاری و بیش از 200 پروژه خرید کالا از چین، شما را در امر شناخت بازارهای محلی چین و روش ایجاد برند مخصوص به خود در بازارهای چین یاری می‎دهم.

مدیر سایت 30 فروردین 1402 0 مقالات آموزشی

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.