نکات منبع یابی در چین

نکات منبع یابی در چین

چرا فعالان اقتصادی باید نکات منبع یابی در چین را بدانند؟

منبع‌یابی کالا (سورسینگ) و خرید کالاها از چین یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بازرگانان فارسی زبان برای تجارت با این کشور است. به طور کلی خرید از تولیدکننده اصلی و کارخانجات سطح اول چینی بهترین گزینه برای حذف واسطه‌ها است. به همین علت بسیاری از فعالان اقتصادی برای اینکه حاشیه سود بیشتری داشته باشند به دنبال خرید مستقیم هستند. بسیاری از اشخاص و شرکت‌های بازرگانی به دلیل عدم استقرار در چین، امکان برقراری ارتباط موثر با تولیدکنندگان و نظارت بر روند تولید محصول مورد نظر را ندارند. به همین منظور در این مطلب از وب‌سایت اسحاق احمدی به عنوان یکی از مشاوران و کارشناسان مجرب در حوزه واردات کالا از چین، نکات منبع یابی در چین را به شما معرفی کنیم.

نکات منبع یابی در چین

مهم‌ترین نکات منبع یابی در چین

واردات کالا از کشور چین سال‌ها است که در سطح انبوهی انجام می‌شود. کشور چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دنیا با تنوع بالای محصولات است که نیروی انسانی زیادی را هم در اختیار دارد. مزیت مهم فعالیت اقتصادی در بازارهای چین، وجود محصولاتی باکیفیت بالا و قیمت‌های رقابتی است. به عنوان یک خریدار، شما راه‌های زیادی برای تهیه کالا دارید؛ می‌توانید از موتورهای جستجو استفاده کنید یا از روش سنتی پیروی کنید و حضوری به خرید بپردازید. در ادامه اصلی‌ترین نکات منبع یابی در چین را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازاریابی؛ اولین مرحله برای درآمدزایی

تحقیق اولین قدم جدی شما برای کسب درآمد از طریق فروش آنلاین کالاهای چینی است. تا زمانی که می‌خواهید از فروش محصولات چینی سود ببرید، نباید از بخش تحقیق غافل شوید. این به این دلیل است که بسیاری از مشاغل اکنون محصولاتی را می‌فروشند که با یکدیگر در رقابت هستند.

هنگام تحقیق و بازاریابی متوجه این موضوع باشید که نیازهای بازار چیست. برای این کار، می‌توانید به آمازون بروید و هزاران محصول برتر را در هر دسته‌بندی جستجو کنید. اگر محصول موردنظر شما در بین این 1000 محصول نباشد نباید بر روی سود این کار حساب باز کنید.

لیستی از برترین تامین‌کنندگان تهیه کنید

یکی از نکات مهم منبع یابی در چین تهیه فهرستی از تولیدکنندگان معتبر است. تامین‌کنندگان زیادی در چین وجود دارند که هر کدام از‌آن‌ها در زمینه خاصی برتر هستند و این طور نیست که بتوانید یکی از ‌آن‌ها را انتخاب کنید. اول از همه، شما باید تامین کنندگان مناسب خود را پیدا کرده سپس به طور جزئی و مفصل ‌آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. سپس مرحله‌ای فرا می‌رسد که تصمیم می‌گیرید ‌آن‌ها را استخدام کنید.

بنابراین، در ابتدا چند فهرست کوتاه تهیه کرد و ‌آن‌ها را با هم مقایسه کنید و یکی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید برای شما مناسب تر است. برای این کار،می‌توانید پروفایل‌های ‌آن‌ها را مرور کنید و به توانایی تولید ‌آن‌ها نگاه کنید و غیره. در نهایت شما باید تصمیم آخر را بگیرید.

بهتر است با تامین کنندگان چینی ارتباط مستمر داشته باشید

بازرگانان به دلایل مختلف با تامین‌کننده تماس نمی‌گیرند، زیرا نمی‌دانند از چه چیزی باید شروع کنند و راجع به چی بحث کنند. این مسئله ساده ای است که اینجا برایتان باز می‌کنیم. علی بابا یک وب سایت بزرگ است که شما را به هزاران تولید کننده در چین مرتبط می‌کند. این شرکت ارائه دهنده انواع مختلفی از محصولات است که می‌توانید بدون نگرانی با فروشندگان چت کنید. هنگام تهیه محصولات از چین، ارتباط سریع و واضح ضروری است.

در صورت عدم گفتگو و ارتباط‌گیری با این تامین کنندگان مشکلات متعددی ممکن است گریبان گیر شما ‌شود. بنابراین، قبل از رفتن به مرحله بعدی مطمئن شوید که با تامین کنندگان پاسخگو سروکار دارید. همه اینها نکات جزئی هستند که باعث می‌شود رابطه طولانی مدت با تامین کننده موردعلاقه‌تان داشته باشید.

نکات منبع یابی در چین

راستی آزمایی تامین کنندگان کالاهای چینی

یکی از مهمترین نکات در انتخاب تامین‌کننده مناسب این است که از صداقت و متقلب نبودن ‌آن‌ها مطمئن شوید. تأیید هر شرکت جزو نکات بسیار مهم منبع یابی است؛ دلیل این گفته این است که تامین کنندگان تایید شده دارای اعتبار، قابل اعتماد و کاربلد هستند.

این افراد نیازهای بازار را می‌شناسند و راهنمای خوبی برای واردات خواهند بود. اگر شرکتی را انتخاب کنید که هنوز تأیید نشده است، ممکن است بعدها شما را به دردسر بیندازد. بنابراین، قبل از شروع تجارت با ‌آن‌ها، مطمئن شوید که جزئیات اطلاعات کسب وکارشان را مورد بررسی قرار دهید.

محدودیت های تولید را به دقت بررسی کنید

از مهم‌ترین نکات در زمینه منبع یابی در کشور چین، بررسی محدودیت‌های تولید است. هر شرکتی محدودیت‌ها و مشخصات محصول خود را دارد که از ‌آن‌ها پیروی می‌کند. کاری که شما باید انجام دهید اطمینان از رفع نیازهای شما توسط ‌آن‌ها است.

تا زمانی که از این مهم مطمئن نشدید برای شروع فرآیند تولید اقدام نکنید. به عنوان مثال، شرکت ها دارای حداقل مقادیر مختلف سفارش هستند؛ شاید تامین کنندگانی که انتخاب کردید نتوانند مقداری که می خواهید را در اختیارتان قرار دهند. بنابراین، قبل از شروع مشارکت با ‌آن‌ها، ظرفیت تولید ‌آن‌ها را با دقت لازم بررسی کنید. به یاد داشته باشید که شرکت ها ظرفیت های تولید متفاوتی را با نرخ های متنوع ارائه می دهند. بنابراین، این را نیز در نظر داشته باشید که بهترین کیفیت را با بهترین قیمت پیدا کنید.

سفارش نمونه

شرکت‌های چینی هر روز هزاران ایمیل و پیام دریافت می‌کنند که نمونه‌های محصولاتشان را درخواست می‌کنند. کارخانه ها با حجم زیاد درآمد کسب می کنند زیرا قیمت ‌آن‌ها به طور معمول پایین است. هر زمان که کسی نمونه ای را درخواست کند، هزینه نمونه گیری را نیز باید پرداخت.

بسیاری از وارد کنندگان سفارشات بزرگ ارائه می دهند و تخفیف می گیرند. پس از انتخاب چند شرکت در چین برای منبع محصولات، می توانید یک پیام مشترک برای همه ‌آن‌ها ارسال کنید. می‌توانید قبل از سفارش اولیه نمونه را درخواست کنید یا اینکه اصلا سفارش اولیه شما تعداد پایین باشد و توضیح دهید در صورت مناسب بودن محصول سفارشات با حجم بیشتری را درخواست خواهید کرد.

کلید اصلی موفقیت شما گسترش دایره ارتباطات است

اگر می خواهید محصولاتی را بخرید و بفروشید، باید بدانید که ارتباط کلید اصلی است. هنگام معامله با یک شرکت چینی، چند نکته مهم وجود دارد که می‌توانید در مورد ‌آن‌ها مذاکره کنید. با این وجود هنگامی که شرکت به شیوه‌ای مناسب با شما ارتباط برقرار نمی کند، بهتر است از مشارکت با ‌آن‌ها صرف نظر کنید. البته ارتباطی که ما از آن صحبت می‌کنیم، مربوط به زبان نیست.

جنبه‌های دیگری نیز در این مورد وجود دارد؛ برای مثال، باید پیگیری کنید که شرکت چقدر زمان می‌برد تا به شما پاسخ دهد. سطح احترامی که به شما قائل هستند را بررسی کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که آیا ‌آن‌ها می‌توانند به وعده‌هایی که به شما می‌دهند عمل کنند یا خیر. قطعا نباید شرکت‌های منبع یابی را انتخاب کنید که در آن شکاف ارتباطی احساس می‌کنید.

نکات منبع یابی در چین

چهار روشی که می‌توانند راهنمای شما برای منبع‌یابی در چین باشند

در این بخش از مطلب “نکات منبع یابی در چین” قصد داریم چهار روش اصلی برای منبع‌یابی در کشور چین را به شما معرفی کنیم. ابتدا از وب‌سایت‌های چینی آغاز می‌کنیم و سپس سایر روش‌ها مانند یافتن نماینده منبع‌یابی، خرید از شرکت بازرگانی و سفر حضوری به چین را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مراجعه به وبسایت‌های چینی

علی‌بابا و علی اکسپرس وب‌سایت‌های معتبری هستند که محصولات عمده‌فروشی از چین را برای تولید و تجارت انجام می‌دهند. این وب‌سایت‌ها از شرکت‌های بازرسی مشهور جهان مانند Intertek، گروه SGS و TUV Rheinland می‌خواهند که شرکت های ثبت شده در این سایت‌ها را بازرسی کنند تا تأیید شوند. پس از تایید آن‌ها توسط شرکت‌های بازرسی، شرکت‌های عمده فروشی ثبت شده در سایت می‌توانند به تجارت در هر نقطه از جهان بپردازند.

یک نماینده منبع یابی در چین پیدا کنید

همانطور که می‌دانید، عوامل منبع یابی تجربه زیادی در تامین محصولات دارند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند اکثر بخش‌های زنجیره تامین را اداره کنند. یک نماینده منبع‌یابی می‌تواند به شما در طول پروسه واردات کالا کمک زیادی بکند. برای نمونه نمایندگان منبع یابی می‌توانند با تسطی که بر زبان چینی دارند از بروز بسیاری از اختلافات حقوقی که در تجارت امری اجتناب‌ناپذیر هستند جلوگیری کنند. مهم‌تر از همه، نمایندگان منبع می‌توانند شناسایی تامین کننده را انجام دهند. آنها این کار را با بررسی نمونه محصول، عکس های کارخانه، مجوز کسب و کار و غیره انجام می‌دهند.

خرید از شرکت بازرگانی

اگر تعداد کالای درخواستی شما کم است می توانید با یک شرکت تجاری در چین کار کنید. همانطور که می دانید، بسیاری از پلتفرم های آنلاین مانند Global Sources دارای حداقل مقدار سفارش بالایی هستند. بنابراین، شرکت های تجاری می توانند شما را از سرمایه‌گذاری هنگفت در خرید مقادیر عمده نجات دهند. البته آن‌ها بازرسی ممیزی کارخانه یا سایر خدمات ارائه شده توسط یک عامل منبع را ارائه نمی‌دهند. علاوه بر این، شما نمی توانید با خرید محصولات در مقادیر کم، سود بیشتری کسب کنید. بنابراین، چنین شرکتی ممکن است گزینه مناسبی نباشد.

نکات منبع یابی در چین

اسحاق احمدی؛ راهنما و ایجنت شما برای واردات انواع کالا از چین

یکی از دشوارترین مراحل در زمان خرید و واردات کالا از چین برای فارسی زبان‌ها، منبع‌یابی و سورسینگ کالا می‌باشد. از آنجایی که کیفیت محصولات و قیمت مناسب آنها جهت رشد کسب و کارها و در فعالیت‌های تجاری بسیار مهم است، منبع یابی کالا از چین نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اسحاق احمدی یکی از برترین مشاوران و کارشناسان در زمینه واردات کالا از کشور چین است. شما با مراجعه به وب‌سایت مجموعه ما می‌توانید انواع خدمات مشاوره‌ای مانند مشاوره برندینگ، مشاوره خرید و مشاوره کسب و کار را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

مدیر سایت 30 فروردین 1402 0 مقالات آموزشی

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.